© 2016 Your Business Name!

Céges blog

Céges blog – Hibák és buktatók (III. rész)

A céges blogszövegek nehézségeiről és hátulütőiről két korábbi bejegyzésünkben már elkezdtünk foglalkozni. Az ilyen írások egyik lényege a releváns tartalom megjelenítése, hogy hozzásegítse oldalunkat a találati listák elejére kerülni. A hibázási lehetőségeket, azok eredményeit és a sikertelenségek okait boncolgatjuk tovább mostani, befejező posztunkban is.

 

Szövegírás – Kulcsszavak kérdése

A saját, céges weboldalunkon publikált blogposztok, amelyekben nem szerepelnek a vállalati tevékenységünket tükröző és/vagy az arra jellemző kulcsszavak, aligha lehetnek hasznosak SEO szempontból. A szövegeinkben megjelenő helyesírási hibák, elgépelések, rossz toldalékolások szintén megnehezíthetik dolgunkat. Gyakran előfordul, hogy a kiemelt szavainkat többes számmal vagy valamilyen határozóval szükséges ellátunk. Nem kell foggal-körömmel ragaszkodni az előírásokhoz, használhatunk nyugodtan szinonimákat is. Arra azonban ügyeljünk, hogy a blogban szereplő kulcsszavak ne csak és kizárólagosan toldalékolva jelenjenek meg! Bizonyos főnevek esetén ugyanis megváltozhat a szó alapja – egy ékezettel -, ami egy másik betűt fog eredményezni. Vagyis a számla szavunkból számlák, a ruha szavunkból ruhának, az óra szóból órához lesz és így tovább. Ezzel csökkenhet a releváns kulcsszavak száma bejegyzésünkben.

 

Blogszövegek helyesírása

A szövegeinkben szereplő esetleges kisebb helyesírási hibákat a szövegíróknak manapság már nem kell véresen komolyan venni. Különösen igaz ez az összetett szavakra, hiszen valószínűleg azok másoknak is ugyanolyan gondokat okoznak, mint nekünk. Ha például cégünk tevékenységi körébe tartoznak olyan szavak, mint a munkaruha, a nemesacél, hitelügyintézés stb., azokat az egyes posztokban akár még helytelenül leírva is érdemes feltüntetni, ugyanis előfordulhat, hogy mások éppen így írják be azokat keresőbe. Ez persze valóban nem túl következetes, és nyelvtanilag sem helyes, azonban szükséges. Viszont egy szöveg olvasmányértékét és vállalatunk megítélését ronthatja, ha alapvető helyesírási baklövéseket követünk el. Gyakori hiba a „több mint” szerkezet rossz használata. „A több mint húsz éve foglalkozunk ezzel a technológiával” esetében a „több” után ugyanis nem kell vesszőt tenni, mivel nem valaminek a hasonlításáról van szó. Ellenben ezzel az esettel: A hat több, mint öt.

 

A hatékony blogszöveg értékesít – Összefoglalás

Ha a céges blogszövegek legfontosabb kritériumait kellene kiemelni, akkor egyértelműen a releváns tartalom, a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és azok használata volna a legfontosabb. A szükséges helyen, a szükséges kiemeléssel. Természetesen mindez még édeskevés. Nagyon sok vállalat készít tökéletesnek tűnő weboldalt, amelynek a SEO beállításai nem történnek meg, így tulajdonképpen meg sem található. Ha a Google számára nem látható, akkor sajnos szinte senki más számára sem. Vagyis leegyszerűsítve a dolgot: ha Katika néni Mezőkövesden rákeres a „patchwork tanfolyam” kifejezésre, és a kereső nem hozza fel a találati listában az oldalunkat, akkor igazából nem is létezünk. Katika néni nem hozzánk jön varrni, hanem azokhoz, akiket az első oldalon talált meg. Hiába tehát a releváns tartalom, ha az nem a megfelelő módon és beállításokkal kerül fel. Ezen felül egy profi SEO-s cég át tudja vizsgálni egyéb szempont alapján is a teljes website-unkat, és olyan problémákra világíthat rá, amelyekről eddig nem is tudtunk. (Például: ha tárhelyünk lassú, a Google nem tudja átjárni, feltérképezni az oldalt, mert nincs megadott időn belül válasz – így soha nem fogunk felkerülni a Google térképére. Ezzel viszont leendő ügyfeleket veszítünk.)