© 2016 Your Business Name!

Blog

Céges blog – Hibák és buktatók (II. rész)

A céges blogszövegek nehézségeiről és hátulütőiről egy korábbi bejegyzésben már elkezdtünk foglalkozni. Az ilyen írások egyik lényege a releváns tartalom megjelenítése, hogy hozzásegítse oldalunkat a találati listák elejére kerülni. A hibázási lehetőségeket, azok eredményeit és a sikertelenségek okait boncolgatjuk tovább mostani posztunkban is.

 

Céges blog – Szövegek, szóhasználat, tartalom

Egy blog jól olvashatóságában valóban nagy szerepet játszik a mondatok viszonylagos rövidsége, egyszerűsége. Azonban a tőmondatok ritkán hoznak sikert. A személyes blogokra jellemző egy olyan felütés-szerű kezdés, egy gondolat, amelyet aztán a szövegíró később kifejt, magyaráz. Ez cégek esetén amatőrségre utal, hiszen a személyes állítások, egyes szám első személyű élménybeszámolók nem felétlenül szakmaiságról árulkodnak. A saját vélemény, a történetmesélés ebben a kontextusban egyrészt senkit nem érdekel, másrészt kulcsszavak hiányában nem hoz számszerű eredményeket. Ha ásványvizet szeretnénk értékesíteni, és vállalatunk megbízhatóságát bizonyítanánk egy hasonlattal – amelyben nem fordulnak elő a releváns kulcsszavak -, elpazaroltunk többszáz karaktert a semmire. Hiába vagyunk mi a legjobb ásványvíz beszállítók, nem kerülünk a találati lista elejére pusztán azzal, hogy minden héten kétszer blogolunk. Igaz haszontalan tartalmakkal.

 

Vajon arra használjuk a céges blogot, amire ténylegesen való?

Ha a szövegek formaiságát szeretnénk konkretizálni, elsősorban a tagolt, alcímekkel ellátott, áttekinthető tartalmakra van szükség. Nem csak, mert divatos és követi a rohanó világunk igényeit, hanem mert SEO szempontból nélkülözhetetlen. A kiemelt cím és alcímek – ha úgy tetszik – támpontot, irányt jelentenek a keresők számára, hogy könnyebben megtalálják oldalunkat. Egy kulcsszó megfelelő helyen és adott számban való megjelenítése alapvető lehet. Így tehát törésekkel, felsorolásokkal, gondolatjelekkel elképzelhető, hogy csak ártunk. Lényeges észben tartani, hogy mit is akarunk elérni. Ne keverjük össze a marketing szöveget a blogszövegekkel, mivel azoknak egészen másak a céljai. Egy céges blog feladata elsősorban az, hogy egyszeri, nagyobb anyagi ráfordítás helyett, hosszútávon és folyamatosan produkáljon jó statisztikákat weboldalunknak. Tehát minél többször szerepeljen honlapunkon mindaz, amivel üzleti szinten foglalkozunk, hiszen potenciális megrendelőink ezekre a szavakra keresnek rá.

 

Mi teheti még hatékonyabbá blogszövegeinket?

A releváns tartalom mellett legalább annyira hangsúlyos, hogy a bejegyzésben szerepeljenek úgynevezett belső és külső linkek. Belsők, amelyek egy korábbi, saját blogposztunkra vagy menüpontunkra mutatnak. Valamint külsők, lehetőleg ismert és magas látogatottsággal rendelkező oldalak címei. A saját hitelességünk mellett, ezekkel szintén a hatékonyságunk növelhető, ugyanis a keresők nagyon szeretik az ilyen fajta linképítéseket. Természetesen az ideális az volna, ha a mi siteunk is megjelenne valaki más oldalán, így a partnercégekkel, ügyfelekkel, megrendelőkkel érdemes ilyen szempontból is jó kapcsolatot ápolni. Ez persze nem jelent azonnali első helyet a találati listákon, hosszú és lassabb folyamat, amíg egy oldalt átjárnak a keresők. Rendszeres és tudatos építkezéssel azonban a siker jól és költséghatékonyabb módon tartható fenn.

 

A folytatás itt érhető el.